4 septembrie 2012

Spiru Haret, o mare teapa!

Incep prin a spune ca sunt student la aceasta facultate si ca vorbesc in cunostiinta de cauza.
Totul incepe in vara anului 2010, cand ca orice tanar proaspat absolvent de liceu, cautam o facultate. Tinta mea a fost sa fac ceva aproape de casa, pe bani putini si fara prea mult stres, fiind ceva mai mult optional. Am luat ofertele la rand, de la facultati private, pana la cele de stat si singura care mi-a facut cu ochiul a fost Spiru Haret.
M-am dus cu tatal meu la Spiru pentru a cere detalii despre cum decurg lucrurile, cum se organizeaza examenele, ce obligatii am ca student, cat este taxa, daca se mareste, deci, chestii elementare. Ni s-a raspuns in felul urmator: "singura obligatie a dumneavoastra ca student, este de a invata, apartineti de Bucuresti, dar nu aveti nicio treaba cu ei, toate examenele se vor da la centrul nostru (Slatina), inclusiv licenta. Examenele vor fi de tip grila, nu aveti treaba cu laboratoare si alte minunatii, iar taxa este de 1050 lei." Auzind spusele doamnelor de la secretariat, mi s-a parut ceva minunat, nu-mi doream nimic mai mult, asa ca am avut proasta inspiratie sa ma inscriu la aceasta facultate. Si de atunci problemele au inceput sa apara. In primul rand, centrul de aici nu avea o legatura prea buna cu cel din Bucuresti. Listele de examene nu coincideau, de fiecare data cand trebuia sa dau examen, nu aveam testul incarcat ( examenele se dau pe calculator). De cursuri nu aveam parte, desi erau obligati prin contract sa mi le ofere GRATUIT, de fiecare data imi spuneau ca nu le au sau sa le caut pe site-ul facultatii, unde erau niste aberatii care n-aveau absolut nici o treaba cu examenul in sine.
Lasand la o parte micile probleme, am trecut in anul 2 destul de usor, cei drept examenele nu-s grele, le poate lua oricine, chiar daca n-a invatat, trebuie doar sa gandeasca logic si are sanse destul de mari sa treaca.
In anul 2 au inceput adevaratele probleme. Cand am fost sa achit taxa am primit o veste extrem de proasta, de la 1050 lei, au marit-o la 1990 lei, examenele nu le mai puteam da la Slatina, ci trebuia sa ma duc la Craiova, lucru nu foarte grav, pana la urma sunt 50 de km, dar sa o luam logic. Aveam 8 examene, asta inseamna 8 drumuri, cea mai ieftina varianta de dus la Craiova e 30 lei (microbuz + taxiu sa ajungi la timp), 8 x 30= 240 lei, atat te ducea o sesiune de examene. Am uitat sa precizez, un examen la Spiru poate sa tina maxim 20 de minute, eu de obicei le terminam in 3, 4 minute, deci faceam acest efort si fizic si financiar pentru doar 5 minute.
Pana la urma, am acceptat si asta, am zis, frate vad si eu cum e viata de student. Am trecut de anul 2, cu 3 restate, 2 fiind neprezentari, pentru ca desteptii de la centrul din Craiova, nu au avut amabilitatea sa amane sesiunea de examene cand era zapada pana la genunchi, si astfel am pierdut 2 examene, o sa va spun ce inseamna si aceste 2 examene pierdute putin mai tarziu, cum spuneam, am trecut in anul 3, a venit septembrie, sesiunea de restante, m-am dus aici la Slatina sa ma interesez, mi-au zis ca ei nu mai au legatura cu nimeni, ca acest centru se desfinteaza de tot, mi-au dat un numar de la Craiova, am sunat acolo, si mi s-a raspuns flegmatic ca la ei nu mai dau decat studetii facultatii lor (management sau ce dracu au ei). Ce inseamna asta?
1. Am pierdut sesiunea de restante, cele 3 pe care le aveam, 2 din ele din avandu-le cauza facultatii, v-am povestit mai sus. Asta inseamna ca va trebui sa platesc ca sa le dau, adica 70 lei pe restanta.
2. Va trebui sa ma duc la Bucuresti, adica 180 de km pentru 5 minute, sau pentru a plati taxa si restantele, ca la ei restantele se platesc inainte si dupa trebuie sa le dai.
3. Se vor cheltui multi bani pentru un cacat de facultate.
Dragilor, daca vreodata v-a trecut prin cap sa va inscrieti la o facultate doar pentru ca au taxele mici si ca sunt aproape de casa, aveti mare, mare grija la cine va duceti! Eu sunt un caz fericit, sunt oameni care veneau din Timisoara, Arad, veneau de la mama dracu sa dea astfel de examene, bateau sute de kilometri pentru a nu pierde banii si anii pe care i-au facut aici, lucru care m-a impins de la spate sa continui cu facultatea, in ciuda faptului ca mi-au dublat taxa. Aia 1000 lei, poate pentru unii nu sunt bani, pentru mine constituie o suma destul de mare, mai ales cand ii dai pe nimic.
Ce-a facut conducerea acestei facultati mi se pare o inselatorie si in primul rand o bataie de joc fata de oamenii care s-au inscris la facultatea asta. Eu unul ma simt inselat si luat la misto, de la secretara pana la directori, decani si ce dracu or mai fi ei pe acolo.
In momentul de fata sunt confuz, nu stiu ce sa fac, daca continui sau nu, dar am un gust amar. Iar pentru domnisoara sau doamna secretara care mi-a raspuns azi dimineata atat de "amabil la telefon", vreau sa-i transmit MULTA MUIE din partea domnului Jurnalist!
Numai bine!

1 septembrie 2012

Nunta EB-ei, pareri si intrebari...

De departe asta e cel mai important subiect pe ziua de azi si nici n-ar avea cum sa nu fie, pentru ca, bun, rau, Basescu e primul om in stat, iar printr-o deductie simpla si amuzanta, fie'sa e a treia doamna din stat, asta inseamna un punct de interes pentru oamenii si presa din Romania.
Daca nunta lui Irinel cu Monica a atras atentia unei mase considerabile de telespectatori, cu siguranta nunta Elenei Basescu va atrage si mai multi privitori, tocmai de aceea la tv, pe posturile de stiri se discuta numai despre acest eveniment. Ca se discuta nu e nicio problema, dar modul in care se discuta, creeaza o problema destul de mare.
Din ce am apucat eu sa vad, pentru ca ma uit destul de rar la tv, a fost momentul in care cuplul a ajuns la primaria sectorului 2 pentru a se cununa, acolo fiind asteptati de o "mare" de oameni, care la aparitia familiei prezidentiale, au inceput sa huiduie si sa ceara demisia. Pe fetele celor mustrati de catre populatie, s-a vazut o usoara nemultumire si chiar regret, totusi, astazi e o zi importanta pentru ei, dar putem spune ca astea-s riscurile meseriei, pe sistemul: "ce dai, aia primesti!". Nu cred ca au fost atat de naivi in cat sa creada ca vor fi primiti cum au fost printul William si Kate. Oricum eu sunt putin retinut in ceea ce priveste multimea de oameni de acolo, si sunt de parere ca jumatate au fost adusi de catre USL, si oricum, chiar de n-ar fi fost, mi se pare inuman si josnic ceea ce s-a intamplat acolo, chiar daca, repet, meritau asa ceva, dar nu intr-o zi ca asta.
Trecand peste politica, pentru ca deja am acordat prea mult timp acestui lucru si nu prea e bine, am si eu cateva curiozitati:
1. Cine a oficiat cununia civila? primarul sectorului 2 sau insusi Traian Basescu?
2. Oare Traian Basescu va respecta "traditia" romaneasca de a da bani la lautari? se stie ca e un petrecaret innascut.
3. Daca se va fura mireasa, cautarile se vor face cu ajutorul serviciilor secrete?
4. Banii primiti drept dar de nunta, vor fi impozitati?
5. Traian Basescu, dupa spusele lui, este un nationalist convins, asta inseamna ca se vor respecta multe obiceiuri la nunta, printre care si strigatul mesei. Dupa estimarile presei, ar fi cam 600 de invitati, asta inseamna cam 600 de familii si plicuri, pentru a striga masa, l-au chemat pe Ilie Dobre? Nu de alta, dar sa termine mai repede.
Ma rog, cam astea ar fi micile mele curiozitati. O sambata minunata!

30 august 2012

Sfantul Alexandru! Asa, si?

Astazi am aflat ca il sarbatorim pe Sfantul Alexandru si sunt putin bulversat, deoarece timp de 20 de ani, n-am stiut de el. S-a introdus cumva anul acesta in calendarul ortodox sau?
Ma intreb oare daca n-am trait degeaba pana acum. Cum asa? Sa existe un sfant pe care-l sarbatoresc romanii si eu sa nu stiu? Hmm, e ceva ciudat la mijloc.
Vazand ca e o eroare in capul meu, am incercat sa o indepartez cautand pe google despre acest SFANT. Si ce sa vezi, astazi nu e nici o sarbatoare!
Vreti sa va convingeti singuri? Intrati aici: http://www.crestinortodox.ro/sarbatori/
Vreti sa cititi despre acest sfant? Intrati aici: http://www.crestinortodox.ro/sfantul-alexandru/sfantul-alexandru-72946.html
Sincer, eu nu m-am obosit sa citesc despre el, e un text prea lung si ma plictiseste, dar am vrut sa ma conving, ori am innebunit eu, ori au innebunit astia cu urarile. Acest articol l-am scris pentru ca a explodat facebook-ul de urari.
Un cretinism mai mare decat asta nu exista. Dupa ce l-au inventat pe Sfantul Valentin, care nici nu exista in calendarul ortodox, l-au scos si pe Sfantul Alexandru.
De Craciun pe cine sarbatorim, pe Sfantul Cristi si cuvioasa Cristina?
Un ultim link: http://www.calendar-ortodox.ro/sfintii_august.htm 

21 august 2012

Revenire!

Saluuuut!!!
Dupa cum vedeti m-am hotarat sa revin, desi am luat in calcul serios renuntarea la proiectul Pur Romanesc. Am stat cateva nopti pe ganduri, am pus cap la cap trecutul, prezentul si viitorul, si am luat decizia de a continua cu blogul. Din toamna se va schimba complet designul, tema si autorii blogului. Vom incerca sa facem diferite colaborari, renuntam in proportie de 70% la divertisment, dat fiind faptul ca nu mai e loc de asa ceva in Romania. Vrem sa avem cititori fideli care sunt de acord cu ceea ce scriem, dar si cretinei pusi pe contraziceri, pentru ca fara ei nu am avea niciun farmec!
A trecut ceva timp de cand n-am mai "latrat" pe o anumita tema, si acum pot spune ca imi pare rau, pentru ca au fost cateva subiecte foarte interesante de dezbatut. Cum nu mai putem da timpul inapoi, vom sterge cu buretele trecutul si ne continuam drumul mai departe cu capul sus. Mi-e greu sa renunt la asta, la scris si comentat. Dupa ce scrii aproape 4 ani pe un blog, e destul de dificil sa renunti dintr-o data, practic iti intra in sange acest lucru, devine ca un hobby.
 Daca pe blog am avut o pauza, pe facebook-ul personal mi-am continuat oarecum treaba si am comentat tot felul de teme, lucru care a starnit foarte multa antipatie la adresa mea. Cum spuneam si acolo, numai cei care au citit blogul si care ma cunosc personal intelegeau de ce fac asta, de ce comentez orice. Nu-s o persoana perfecta, ma consider inutil, prost si usor nebun, daca cineva a crezut ca eu ma consider superior, destept si atotstiutor, s-a inselat amarnic. Nu vad nimic rau in ati spune parerile, atata timp cat nu jignesti direct pe cineva, daca se gasesc persoane care se simt, e problema lor. Nu imi place sa arat cu degetul o persoana si dupa sa fac un comentariu stupid asupra ei, pentru ca nu imi place sa judec oamenii. Fiecare traieste in lumea lui, azi suntem intr-un fel, maine in altul. Timpul schimba oamenii.
Asa ca dragii mei "prieteni", nu va mai faceti voi probleme cum traiesc eu, am clima bizonica si audi a 6, dar vai, al cui este? :))))
 Hai salut, sa ne auzim cu bine la urmatoarea postare!

17 martie 2012

Educatia romanilor!

Sunt mai mult decat plictisit de subiectul asta, dar nu pot sa nu fac comentarii asupra lui, pentru ca ma lovesc zi de zi de aceleasi probleme si de aceiasi oameni badarani si incep sa cred ca noi chiar suntem o natie de cacat.
N-am avut ocazia sa parasesc teritoriul Romaniei, dar din cate am auzit, aia de afara sunt mult mai civilizati decat noi. Normal ca si ei au tampiti, dobitoci, cretini, normal ca si ei fac scandaluri, se bat, se fut, se dau cu capul de pereti, normal ca si ei au zone jegoase, cartiere rau famate, dar nu stiu de ce am impresia ca pana si alea sunt mai diferite fata de ale noastre, adica nu se fac asa pe fata.
Revenind la subiect, am cateva idei pe care as vrea sa vi le impartasesc si e foarte posibil sa fiti de acord cu mine, chiar daca va regasiti in ele.
In primul rand urasc cand se fumeaza langa mine. Bun, n-am nicio problema, dar vazandu-ne prima data, am pretentia sa ma intrebi daca fumez, si daca poti sa-ti aprinzi o tigara, toate astea doar pentru ati raspunde "NU". Nu mai vorbesc de cei care se afla langa masa ta intr-o cafenea si mai au nesimtirea sa-ti ceara un foc. Foc imi cerusi, dar voie sa fumezi mi-ai cerut? Poate sunt alergic, poate am suferit o trauma in copilarie, am avut un tata dobitoc ce mi-a indesat tigari in gat, in loc de lapte, poate am astm. Nu tata, ei cer foc, un lucru ce nu l-am inteles niciodata, la dracu... esti fumator, n-ai o ustensila sa aprinzi cacatul ala de tigara? Frate suntem in mileniul 3!
Personal n-am nimic cu cei care fumeaza, 90% din prietenii mei fumeaza, dar as prefera sa fie mai atenti cu cei din jur, excluzandu-ma pe mine.
Cu astia de fumeaza mai e cum mai e, dar aia de vin in cafenea, isi ia un cacat de cafea la 4 lei si trag de ea 3 ore, timp in care fumeaza jumat de pachet, mi se par nesimtiti de-a dreptul. Pe bune, deci dupa ce ca esti foame, n-ai bani de suc, mai fumezi si ca turcu si ii intoxici pe altii, practic scopul lui acolo nu mai e sa bea cafeaua, ca mortii ei de cafea, cat sa tii de ea, ca intr-o jumat de ora zici ca bei pisat, scopul lui e de a arata cool, sta cu ceasca goala, evident noi n-o vedem, si fumeaza, tigara oferindu-i un aer de dur. Asta e tipul romanului cocalar cu toate ca nu suport termenul, in dictionar are cu totul alta semnificatie, dar il folosesc pe cel din dictionarul urban
Zic astia ca daca se face pachetu 50 atunci se reduce numarul de fumatori, eu zic ca va creste, va garantez asta. Intradevar, vor renunta aia de baga 10 pachete pe zi, dar parvenitii astia de traiesc din banii parintilor, de urla foamea-n ei, vor continua sa fumeze la impresie.
Trecand peste tigari, subiect absolut inutil, dar foarte interesant de comentat, ajung la aia de ies in oras sa bea alcool, dar nu oricum, ci sa se imbete. Fiindca cea mai ieftina bere in oras e 4 lei, la un local decent, nici bodega, dar nici de fite, ei se duc deja beti, adica isi ia bidonu sub brat, il bea la banca, ragaie de 20 de ori pana ajunge la local si acolo trage de o bere, fumeaza cum va spuneam mai sus, rade si vorbeste de-l aude toata lumea si de cele mai multe ori cauta scandal, desigur el e printre ultimii care pleaca din locatia respectiva. Acelasi lucru se intampla si prin discoteci, fapt pentru care evit cat pot de mult sa le frecventez, tind sa cred ca cel putin in orasul meu, nu exista club, pub sau discoteca (asta mai putin, s-au cam dus) la standardele cerute de cei care dau aprobari pentru deschiderea unui astfel de local.
Desigur oamenii astia cand pleaca din locul respectiv, trebuie sa ajunga si acasa, cum le sufla vantu in buzunar, o ia perpedes pe strada. Si ce dracu sa faca si ei in drum spre casa, ca sa nu se plictiseasca incep si se ia de "fraieri" vezi doamne ei sunt stapanii pamantului. Si astfel avem parte de oameni "civilizati".
Sarim peste situatiile in care mergi pe strada cu o fata, nu conteaza ce e, prietena, sora, vecina, verisoara si treci pe langa un grup de "tarani" ce incep sa-si dea cu parerea, dar au grija sa ii auzi. Ei cred ca acest comportament, ii ajuta sa atraga atentia fetei si totodata sa-l sperie pe "fraier" si desigur, la cel mai mic gest schitat de catre baiat ei reactioneaza violent si incep sa bage replici d-alea "bueee, daca vin si-ti dau una" sau "hai fraiere sol, fa pasi" ma rog, chiar tarani.
Sigur voi mai discuta despre asta, pentru ca zi de zi ma lovesc de tot felul de situatii.
Ah, am uitat un lucru important, oare cat de greu e sa apesi pe butonul ala de la wc, pus cu scopul de a elibera o cantitate de apa pentru a impinge pisatu tau de cocalar pe conducta? Am auzit o explicatie o data: "da frate, da' sunt microbi pe acel buton", bun... dar instrumentu tau, cat de curat crezi ca e nefiind spalat de o saptamana? Si in plus, dupa ce iesi din toaleta, din locul unde te-ai pista si ai lasat in urma ta un miros cel face gelos si pe cel mai imputit sconcs, e o chestie ce se numeste chiuveta, invarti de chestia aia rotunda sau o ridici, curge apica, te speli pe manute, inchizi apica fara teama, tehnologia ne-a scapat de o grija, asa ca o poti inchide cu cotul, si voila, ne-am spalat si pe manute. De spalat nu ne spalam, dar mana pe clanta punem :))) Hai numai bine!

22 februarie 2012

Traiesc printre ipocriti!

De ce spun tocmai eu asta, cel care e urat de oameni din pricina parerilor contradictorii si ironice pe care le am asupra activitatilor practicate de respectivi? Pentru ca m-am saturat sa mai fiu privit cu atata ura pe nedrept, stiind ca traiesc intr-o lume libera, unde am dreptul sa-mi spun parerile intr-un mod decent, fara a adresa injuraturi sau alte cuvinte jignitoare.
Nu stiu care e problema acestor oameni, ce ii impinge sa reactioneze atat de ferm cand intalnesc un comentariu ce nu coincide cu parerile lor. Setea de popularitate, de a fi cel mai bun, a inceput sa afecteze din ce in ce rasa umana, probabil asta e una din cauze, nu accepta ca un om sa fie impotriva sau sa nu-i placa ceea ce fac ei, iar aceste aspiratii ii transforma in niste monstri, care ajunsi intr-un final unde-si doresc, datorita parerilor false, bazate pe prietenie, vor avea o deceptie imensa cand prietenii se vor plictisii sa o ridice in slavi, iar atunci vor cadea brusc si vor realiza ca a si-au pierdut o buna bucata de viata traind in minciuna, ei nefiind cine credeau ca sunt de fapt.
Fiecare are dreptul sa fie suparat cand intalneste o persoana care nu e de acord cu ceea ce face el sau cu ceea ce spune, dar pe langa faptul ca trebuie sa aiba un minim de decenta in raspunsul pe care i-l va adresa celui ce il critica, va trebui sa analizeze putin ceea ce a spus respectivul. Daca cuiva, nu-i convine un lucru la tine, e clar ca ai un mic defect, adevarat ca nu poti multumi toti oamenii, asta ar insemna sa atingem perfectiunea, iar acest lucru e imposibil, dar n-ar strica sa ne gandim de ce am primit un astfel de sfat, daca-i pot spune asa, eu unul asa le primesc, ca pe niste sfaturi.
Dezbatand acest subiect, mi-am adus aminte de ce ne-a zis domnul diriginte in clasa a 9-a, o tehnica de ati stapani emotiile, reactiile si faptele, numita AUTOCONTROL. Sincer, am ras, au trecut anii si am realizat despre ce vorbea. Nu numai ca e utila aceasta tehnica, dar te va ajuta foarte mult in a arata celor din jur ca esti stapan pe tine, si iti cunosti limitele. Cum functioneaza aceasta tehnica si la ce ajuta? Eu am folosit-o foarte mult in a-mi stapani furia si a functionat de fiecare data, tot ce trebuie sa faceti e sa va concentrati intr-un punct fix, ganditi-va la altceva si incercati sa va calmati, evitand situatia neplacuta in care ati ajuns. E ceva interesant, chiar pot spune ca am invatat ceva din scoala, am avut multe de invatat de la domnul diriginte, chiar daca, RETINETI, de multe ori il luam in ras, exact cum am facut si cu aceasta tehnica, dar fata de altii, am avut si am rabdarea sa analizez sfaturile, parerile, ideile ce mi se adreseaza.
Numai bine!

21 februarie 2012

"Smecher cu BMW"

Sunt agasat de aceasta expresie tampita, scoasa pe gura de jurnalistii romani. Pe bune, cred ca o iau razna daca o mai aud/ vad vreodata spusa sau scrisa undeva.
In primul rand mi se pare lipsa de bun simt din partea lor, asociind aceasta firma de masini cu termenul "smecher", nu ca as fi fan BMW, urasc marca doar pentru ca majoritatea oamenilor o vad ca pe un zeu al masinilor, ceea ce nu e adevarat, dar nici nu ma apuc sa o denigrez prin diferite asocieri cu niste oameni de nimic. Inclusiv aceasta asociere e unul din lucrurile ce m-au facut sa n-am o parere buna despre acesta marca.
Eu tind sa cred ca exista multe alte moduri de exprimare, fara a baga in aceeasi oala aceste doua cuvinte: "smecher" si "BMW", chiar nu inteleg... de ce e smecher, ca are BMW, sau? BMW pot sa am si eu si tu si oricine isi doreste masina, ce e asa grozav ca are BMW, e o masina pe care si-o permit multi. Adevarat ca noua e inaccesibila, dar la mana a doua, oricine si-o poate achizitiona in functie de venit, fiti siguri ca si cei la care se face referire, le-au luat la mana a doua, in mintea lor bolnava, va dati seama ca decat sa-si ia un Seria 3 nou, mai bine ia un x6 ca da mai k lumea in fata la club.
Chiar nu se poate inlocui expresia? "Smecher cu BMW"... nu se poate zice "un cetatean inconstient, a accidentat/ omorat/ spulberat/ nenorocit/ mutilat, o femeie/ un om/ o fetita/ un batran/ un caine pe trecerea de pietoni" sau e mai "cul" folosind expresia aia? De unde stii tu ca e smecher? Exista vreo scoala de smecherie? Poate omul a avut o clipa de netentie, el fiind un om respectabil, muncitor, masina fiind luata cu banii castigati de el, a stat cineva sa-l verifice? Cum spuneam si mai sus, lipsa de bun simt, sa va fie rusine!
Mi s-a luat de aceleasi clisee fara logica pe care le repeta zi de zi si sunt surprins ca din atatia oameni de televiziune care inca mai gandesc lucid, nu s-a gasit unul sa le bata obrazul.
"Smecher cu BMW" si "Un tanar cu un bolid" cele mai nesimtite si proaste expresii.
Asa tara, asa jurnalisti...

15 februarie 2012

Un mecanic speriat!

Un mecanic dornic de a vedea cum se conduce o masina de raliuri pe zapada, a tras cea mai mare spaima a vietii lui.
Vali Porcisteanu, campionul national de raliuri, s-a distrat putin pe zapada, efectuand cateva manevre periculoase pentru amatori, dar usoare pentru profesionist, lucru ce l-a facut pe cel din dreapta sa traga o sperietura sora cu moartea.
Priviti clipul, eu m-am distrat teribil!





Pareri dupa Valentine's day!

Suntem in 15, deci pot vorbi la trecut despre aceasta zi obisnuita, pentru mine, dar importanta pentru altii.
Nu vreau sa par insensibil, chiar daca o sa va las impresia asta, dar chestia asta cu aratatul dragostei in cuvinte nu prea e logica la mine si mai ales aratatul dragostei intr-o anumita zi: "Hei iubi, azi e 14 februarie, Valentine's day, te iubesc enorm..." Ce inseamna asta? E vreun fenomen, adica pe 13 nu o iubesti la fel sau pe 15 sau spre exemplu, pe 22 august de ce nu o iubesti la fel, e clad sau? Chiar trebuie sa vina aceasta zi de 14 februarie ca sa-i spui ca o iubesti?
Si acest mod de ati arata dragostea prin cuvinte, ma lasa rece. "Vaaaai cat de mult te iubeeeesc!" "da? nu prea se vede, in afara de o criza de isterie, nu vad nimic..." Da sunt ciudat, nu pot sa spun te iubesc, hai sa-ti spun te iubesc, CITITORULE, TE IUBESC! stie pulea ca-l iubesc eu sau nu, dar poate sunt prosti care cred.
O alta cheste, eu nu prea le am cu engleza, dar va rog sa-mi spuneti si mie, de ce toti astia care pretind ca rup engleza in doua, numesc aceasta zi: SFANTUL VALENTIN? cand ea se numeste valentine's day, in traducere libera: ziua lu' Valerica sau Valentin. Si acum vine desteptul: "pai da, ca Valentin asta a fost sfant" sa mori tu, sfantul cui? Stiti istoria acestei zile? Stiti cine a fost pulica asta? Nu cred ca stiti si nici istoria nu prea stie, unii zic ca a fost fi'so unei babe,  altii zic ca a fost preot, altii zic ca a fost un tanar frumos, destept, care iubea, gen Eminescu, dar nu se stie clar, cardeli d-astea ieftine, oricum, romanii il stiu de sfant, desi in Calendarul Ortodox nu prea figureaza ca sfant. Unu ca sa fie sfant, tre' canonizat, daca voi imi aduceti dovezi ca pulifrici asta a fost canonizat de biserica Ortodoxa, la anul pe 14 februarie va scot la o cina romantica, daca sunteti baiat va platesc eu o cina pentru 2 persoane.
Acum sa revenim la ce aveam de zis, ca daca mai continui nu ma opresc. Ieri (14 februarie) am iesit si eu in oras cu prietenii, sa beau un suc, un ceai, o ciocolata si sa mai discutam una alta, dar ce sa vezi, nu era loc pe niciunde, pana si cofetariile erau full, chiar daca era trecut bine de ora 21.
Ne-am invartit putin pana am gasit loc, intr-un final am gasit, am intrat, ne-am asezat la masa, am comandat. Dupa vreo 5 minute, m-am uitat in jur si am ramas putin uimit, la celelalte mese erau numai cupluri. M-am uitat la tovaras si am inceput sa radem, amuzati de situatie, am continuat noi sa discutam acolo, si fiind marti, dupa cum unii stiti, au inceput meciurile din UCL, asa ca am cerut telecomanda celor de la bar ca sa dam pe postul care difuza meciul. Din acel moment, toti baietii care, culmea erau cu spatele la televizoare, brusc au uitat de intalnire si au stat cu ochii numai la tv. La una din mese deja incepusera discutiile. Sincer m-am simtit cam aiurea, in acea cafenea plutea dragostea prin aer si brusc venira "taranii" dadura pă meci si stricara atmosfera. Scopul n-a fost acesta, dar daca mi-a iesit, sunt multumit.
Ma rog, fiecare cu ideile lui, nu putem coincide in pareri, dar eu imi aduc aminte de cum a aparut aceasta zi. Si-a facut aparitia la finalul anilor '90 la tv. Atunci toate "vedetele" basinoase o ardeau "americaneste" facand tot felul de declaratii, cadouri si chiar emisiuni speciale. Au facut asta timp de 3, 4 ani, dupa au uitat sau poate ca si-au atins scopul. D-aia nu prea o halesc, fiindca atunci, in acea perioada cel care aparea la TV voia sa para cat mai diferit fata de noi, muritorii de rand care beleam ochii la tv.
E ceva frumos pentru cei care s-au nascut dupa '95, pentru ca au prins acest obicei de cand s-au nascut, eu nu am prins-o si nu o pot accepta, poate daca o prindeam, altfel stateam de vorba.
Cu 1 si 8 martie nu prea am probleme, "sarbatoresc" de cand ma stiu, cu toate ca sunt cateva chestii care ma scarbesc si la acele zile. Dar voi reveni cu pareri atunci.
Numai bine!

14 februarie 2012

Ce inseamna ACTA?

Va lamureste baiatul din urmatorul clip, care e foarte inteligent si vorbeste fluent limba Romana, si cu o dictie demna de recitat poezii.
Si cand te gandesti ca astfel de viermisori misuna pe internet, au conturi pe mai toate site-urile importante si de multe ori intra in polemica cu tine, desi in realitate ei nu pot duce o fraza cap coada.
Nu e beat, nu e bolnav, nu e drogat... e prost, punct!

"Asta e, trebuia sa se intample o data si-o data, se inmultisera site-urile cu muzica si filme pirat. Cel putin in Romania, toti cocalarii incepusera sa-si faca site-uri cu download de muzica."

Baiatul mi-a confirmat ceea ce am zis eu! Cu toate ca nici nu stiu ce cauta el acolo, poate se vor gasii niste destepti sa imi strige, ca el se lupta si pentru libertatea mea virtuala, dar va raspund frumos, ca mi se rupe, din partea mea poate sa stea acasa, daca ar fi fost dupa mine, nu i-as fi dat acces acestui om la internet, pentru ca din cauza unor astfel de specimente, internetul a devenit o mare ghena de gunoi. Pute de prostie...




 

9 februarie 2012

Momente Pur Romanesti

Doctorul catre pacient:
-Cum sunt noile supozitoare pentru insomnie?
-Remarcabile, d-le doctor, nici nu apuc sa scot degetul!




‎- Iubitule, te rog să mă înţelegi! Abia ne-am căsătorit. Nu-mi este uşor să mă despart de obiceiurile mele de fată. Cel puţin, nu imediat.
- Nici nu e nevoie. Continuă să ceri bani de la ai tăi, ca şi cum nimic nu s-ar fi schimbat!




Era odată un moș de vreo 70 de ani care s-a însurat cu una de 25 de ani, din dragoste, bineînțeles!
Au făcut nunta, s-au iubit, pac, peste 9 luni se naște primul copil. Medicii uimiți, moșul - mândru!
- Mai poţi moșule mai poţi?
- He he, motorul trebuie ținut mereu pornit!
Peste 9 luni, iar naște femeia.
- Motorul trebuie ținut în funcțiune tot timpul, se lăuda moșul.
Peste un an, mai vine o dată moșul cu nevastă-sa. Naște femeia, iese doctorul și moșul iar:
- Motorul trebuie să fie mereu pornit!
Doctorul:
- Bunele, schimbă uleiul, că ăsta ţi-a ieșit negru!



Doi se intalnesc intr-un bar:
- Salut! De unde esti?
- Din Bucuresti.
- Ce tare! Si eu sunt din Bucuresti. In ce an te-ai nascut?
- In ’52.
- Woooow, ce tare! Nu pot sa cred, si eu tot in ’52. In ce luna?
- In februarie!
- Wooooow, nu pot sa cred… Ce tare! Si eu tot in februarie. In ce zi?
- 14.
- Woooooow, ce tare! Nu pot sa cred. Si eu tot in 14.
La un moment dat intra un tip in bar si il intreaba pe barman ce se mai intampla prin local. Barmanul:
- Iar s-au imbatat gemenii!





De ce bei, Costică?
-Am trei băieţi, şi toţi sunt la armată! Dar tu, de ce bei?
-Eu am trei fete, şi toată armata-i la mine!





Intr-o zi intra Bula in casa tipand cat il tinea gura:
- Tata, tata, nenorocire mare.
Apare tacsu care incearca sa-l linisteasca:
- Ce e Bula tata, ce s-a intamplat?
B: -Tata nenorocire mare!
T: -Stai jos linistit langa tata si spune-i ce s-a intamplat
B: -Tata am batut un cui in perete!
T:- E lasa tata n-are nimic.
B:- Da tata era mare, un piroi, si a iesit la vecinu prin zid!
T:- N-are nimic ca-i dam cu putin gips, cu var,reparam.
B:- Da langa zid avea canapeaua de piele, si a iesit prin ea!
T:-E lasa ca o coasem.
B:- Da pe canapea statea vecinu!
T:- Si?…
B:-Si i-a intrat prin cur!
T:-Si?…
B:-Si i-a iesit prin puta
T:-Si?…
B:-Si i-a spart dintii lu’ mama


8 februarie 2012

Invidia

Inspirata de viata zilnica , m-am hotarat sa scriu despre invidie . Am hotarat ca trebuie sa incep cu mine. Sunt invidioasa? Probabil…Asta e certitudine sau indoiala? Pare sa fie indoiala.  Si totusi, am fost invidioasa ,(acuma mi-a trecut), atunci cand in scoala ,eleva fiind, eram mereu pe locul doi. Eram invidioasa pe colega mea, care ma depasea intotdeauna la media finala! Dar era o invidie constructiva care ma motiva sa fiu mai buna, s-o depasesc… N-am urat-o pt. asta , pe coleguta mea dar simteam “o ciuda” ca nu eram ca ea…Si mi-am scotocit mintea sa gasesc pe cine am mai invidiat  sau invidiez in aceasta viata…N-am mai gasit pe nimeni. Am inceput sa ma ingrijorez. Nu invidiez pe nimeni…asta inseamna ca nu mai am aspiratii, ca nu vreau sa ma autodepasesc, ca m-am blazat? Astept pareri…Am inceput sa ma evaluez altfel. Am o familie (sa zicem reusita), am un baiat  la liceu, care invata  bine nu e primul, nici al doilea ci  al treilea  si eu sunt foarte multumita .  Ar trebui sa fiu invidioasa pe parintii care au copiii pe primele locuri ?  Nicidecum…Mi-s dragi de nu mai pot toti colegii  lui!   Am o slujba  decenta , zic eu , prost platita, ar spune multi dar care ma ajuta sa –mi intretin familia! Nu-mi pasa ca sefii mei au aceeasi facultate ca si mine, ca sunt mai bine platiti , nu-i invidiez pentru ca eu stiu ca ei platesc  cu stresul, diferenta de bani ! Eu nu-mi doresc niciun stres , nu-mi doresc  aceasta viata tumultuasa a lor, a sefilor mei. Vreau sa fiu mai linistita, nu-mi trebuie 10 perechi de pantofi, ma multumesc cu 3 perechi si mi se par chiar frumosi!...Viata mea este frumoasa pentru ca graviteaza in jurul feciorului meu  , ma face sa traiesc din nou frumosii ani ai tineretii, incerc sa-l cresc bine (sa nu folosesc un termen pretentios, sa-l educ) , sa-l fac sa aprecieze viata asa cum este ea, cu bune  si cu rele,  sa nu-si doreasca  ceva ce nu-si va putea permite sau ceva pentru care va face sacrificii imense in detrimentul lucrurilor marunte in care sa poata gasi , bucuria vietii…L-am invatat sa-si sporeasca talentul harazit de Dumnezeu  prin munca, pentru a-i  bucura pe altii  pentru ca intotdeauna va fi rasplatit , oricat de tarziu…si sa nu sufere daca va fi invidiat…Sa sufere doar daca va fi urat de catre cei din jur…Asta-i partea urata a invidiei, ura!
            Ce ziceti merit sa fiu invidiata sau sa invidiez pe cineva?...

7 februarie 2012

A demisionat BOC!

Asa si, daca a demisionat ce? Credeati ca dupa el se va duce si Basescu? Nu si dupa cum vedeti, nu s-a intamplat asta, pentru ca e doar o strategie.
Ati strigat jos Basescu-Boc, uite ca Boc e jos, dar care e schimbarea? Au pus un prim ministru tot de la PDL. Ma asteptam la asa ceva, nu stiu la ce se asteptau cei care protestau in Piata. Oricum punerea in functie a unuia tot de la PDL, ca atunci cand doresti sa nu mai mananci fast food de la Mc Donald's si te muti la KFC. Nu schimba cu nimic demisionarea lui Boc, mai ales ca majoritatea ministrilor si-au pastrat functiile.
Nu-mi place sa fac politica, ma depaseste, asta pentru ca nu imi place sa fur si sa mint, dar imi pot da cu parerea si o voi face cat mai am dreptul, pana nu intra in vigoare legea ACTA, votata de actualii conducatori, fara sa consulte populatia, votata de niste oameni care nu stiau despre ce e vorba, votata de niste oameni care nu s-au gandit la consecinte, cum de altfel s-au votat si alte legi, fara a cere pararea populatiei.
Eu vad democratia ca pe o relatie de prietenie si comunicare intre conducere si populatie, un lucru ce nu e valabil la noi si cred ca asta e una din probleme. Acest lucru a lipsit in toti cei 8 ani de domnie a lui Traian Basescu, daca exista o relatie mai deschisa intre el si  pasagerii acestui vas aflat in deriva, poate se reusea putin mai mult!
Traim si vedem, numai bine!

5 februarie 2012

ACTA what the fuck?

M-am hotarat sa fac un mic comentariu asupra acestui subiect, in urma unei discutii cu seful acestui blog, pe numele de scena SOSO.
In principiu n-am vrut sa deschid discutia despre acest tratat si am evitat cat am putut de mult, dar vad ca se face prea mult caz si a cam inceput sa se panicheze lumea virtuala.
Ce e ACTA?
Ei spun ca e un tratat care va ajuta la protejarea dreptului de autor si impiedicarea pirateriei pe internet.
Eu spun ca e doar o metoda de imbogatire a unor baieti destepti.
Multi spun nu ACTA, dar n-au citit despre ce e vorba. Am observat asta pe facebook, circula de cateva zile o poza cu sloganul " Spune nu ACTA!" si toti dau share si like si lasa comentarii, dar n-au nicio idee despre ce este vorba.
Sincer sa fiu intr-un fel imi convine acest tratat, privindu-l dintr-o anumita perspectiva. Daca as fi artist sau un creator de desene animate, cum sunt cei de la Creative Monkeyz, mi-ar conveni, pentru ca mi-ar proteja creatia, dar daca sunt un biet utilizator de internet, care de-abi are bani sa plateasca abonamentul la internet, normal ca nu-mi convine, pentru ca nu-mi permit sa dau 2 euro pe o melodie, 10 pe un film si 30 pe un joc de cacat.
Deci din punctul asta de vedere, acest tratat este bun, doar atat, pentru ca are multe, multe alte scapari, de care vor profita acei baieti despteti despre care v-am spus mai sus.
O data cu semnarea acestei legi si punerea ei in aplicare, libertatea de pe internet va disparea, vom trai doar cu retelele de socializare pe care le vom face miere.
Asta e, trebuia sa se intample o data si-o data, se inmultisera site-urile cu muzica si filme pirat. Cel putin in Romania, toti cocalarii incepusera sa-si faca site-uri cu download de muzica.
Cum v-am spus, nu sunt nici pro nici contra acestei legi, astept sa se dea o lege mai buna, care sa ne avantajeze si pe noi, dar si pe producatori. S-ar putea sa mai revin cu cateva pareri!

4 februarie 2012

Urasc reclamele de tip teleshopping!

Nu mai suport, simt ca o iau razna... daca mai vad o singura data reclama aia odioasa la acea tigaie minune, care practic gateste singura, pune masa singura si se spala singura, cred ca arunc televizorul pe geam.
Eu nu ma uit foarte des la televizor, dar am un ghinion fantastic, de cate ori il deschid, trebuie sa vad acea reclama de cel putin 3, 4 ori pe posturi diferite.
Am vazut ca ii face reclama Mirabela Dauer. Pai sa ma scuze doamna, dar refuz sa cred ca ea mananca acasa, in conditiile in care toata viata a "arso" prin restaurante. Si chiar de gateste acasa, tot nu o cred ca foloseste tigaia aia.
Dupa mai e o duduie (cam urat termenul, dar i se potriveste), care spune ca ea avea tigaia de mult, dar n-a bagat-o in seama si dupa ce a asistat la o discutie intre colegele de serviciu, a realizat ca tinea aruncata prin camara o adevarata comoara. De la acea discutie, gandeste numai cu super tigaia si toata familia e happy.
Si n-ar fi cine stie ce, dar are si un pret bomba, si sunt sigur ca exista multi "dâ, dââââ" (batuti in cap) care o cumpara. Si nu ma mira prea rau, reclama ruleaza obsesiv la tv, ajunge sa te dispere, te baga la idei, nu mai gandesti lucid. Stiti vorba aia, daca unu iti zice ca esti prost, nu-l bagi in seama, dar daca incep mai multi sa-ti zica, te pun pe ganduri, asa e si cu reclama asta tampita, o ignori o data, de doua ori, dar pana la urma te ia capul si te face sa o cumperi. E o chestie psihologica si cred ca functioneaza. Nu si in cazul meu, dar e posibil sa functioneze la altii.
Daca ei ma dispera pe mine, vreau si eu sa ii disper pe ei si sa  fac putina anti-reclama, n-o cumparati! Nu e buna! De ce? Pai daca vreti sa-l loviti pe partenerul de viata cu ea, va trebuie cel putin 3, 4 luni de sala, ca la cat de mare e, o ridicati cam greu. Asa ca folositi tigaile normale, se muleaza mai usor.
Numai bine!

3 februarie 2012

Cum sunt profesoarele?

In vara se fac 2 ani de cand am terminat cele 12 clase, care au chinuit milioane de copii, de-a lungul timpului, din cauza programei, a orarului si a profesorilor.
Cu ce am ramas dupa aceasta experienta traumatizanta? Pai sa zicem ca am ramas cu cateva cunostinte despre materiile care ni s-au predat, intr-un mod prost si cu cateva dileme.
Sunt sigur ca si voi aveti aceste dileme, dar as prefera sa gasesc pe cineva care sa ma ajute in rezolvarea lor.
Niciodata n-am inteles de ce profesoarele de franceza stau prost in viata sentimentala. Majoritatea profesoarelor de franceza pe care le-am intalnit, erau niste domnisoare la vreo 40-50 de ani, singure si care-si traiau a 3-a tinerete.  Nu stiu care e fenomenul, de ce sunt atat de ghinioniste, dar se pare ca acest lucru le afecteaza la mansarda, pentru ca au pretentia sa le zici domnisoare. Acum sa ma ierte Dumnezeu, dar cum mama dracu sa-i zic unei doamne la 40 de ani, domnisoara, in conditiile in care chiar arata ca o doamna, adica plinuta, cateva fire de par albe in cap, riduri si alte caracteristici fizice specifice varstei. Sunt absolut convins ca ati intalnit astfel de profesoare si inca o data tin sa spun ca nu generalizez, dar in proportie de 80% cam asa sunt.
O alta categorie de profesoare care mi se par ciudate, sunt cele de chimie. Fratilor, in toti cei 12 ani de scoala, eu n-am intalnit o profesoara de chimie sanatoasa, astea-s miscate rau. Totul la ele se rezuma la chimie. Nu manca aia pentru ca are nu stiu ce substanta, ce se foloseste in industria chimica, nu bea aia pentru ca e nociva, substantele din care e facuta sunt daunatoare pentru organism, nu va vopsiti parul, nu va machiati, nu va rujati, nu va imparfumati, toate aceste produse sunt compuse din substante care ataca pielea, parul si hainele, orice, dar absolut orice e nociv si e compus din substante care ataca ceva. La ele pana si dragostea tine de materia pe care o predau:"Voi doi va potriviti perfect, exista o chimie care va atrage!" de aici e plecata treaba cu chimia dintre oameni, de la aceste doamne.
Cel mai mult mi-au placut profesoarele de Romana. Mai romantice ca astea nu am intalnit. Probabil cartile pe care le-au citit, autorii pe care i-au studiat, le-au dezvoltat aceasta latura romantica. Mama, cand incepeau sa vorbeasca despre dragoste, iti trosneau niste epitete si metafore de ramaneai prost. Daca erai mai slab de inger, iti provocau o erectie de toata frumusetea.
Nu pot sa le uit pe profesoarele de matematica. Astea iubesc atat de mult matematica, incat sunt in stare sa faca exercitii si probleme la orice ora, fie noapte, fie zi. Cand intrau la ora, deschideau usa, nici n-apucau sa bage piciorul pe usa, ca deja le auzeai: "F definita pe R cu valori in R"... lucru ce te exaspereaza, ajungi sa le urasti, refuzi sa scrii, sa inveti, si atunci faci cunostiinta cu "profa de mate, razboinica", isi arata cealalta latura a ei, cea sportiva. Palma mai grea ca a profesoarei de mate, n-am intalnit in viata mea. Ba nene, cand iti dadea o palma dupa ceafa, muscai din banca. Sunt absolut sigur, ca ducea 6 reprize, hai nu 6, dar 5 reprize le ducea cu Bute in ring.
Eiii, uite ca am ajuns si la profesoarele de engleza. Niste domnisoare superbe, ca numai de d-astea am avut parte, puse pe chef, adica se vedea pe fata lor ca nu sunt straine de cluburi, bautura si tigari. Daca te tragi in seama mai mult cu ele, ai toate sansele sa-i tragi o bauta si mai spre seara poate rezolvi sa tragi si altceva.
Profesoarele de muzica si desen sunt exact artistul intruchipat. Predau materia cu atata daruire si cu atata placere, dar ceea ce n-au inteles ele niciodata si nici nu vor intelege, e ca aceste materii sunt doar o pauza bine venita pentru elevi. Si da, si aceste profesoare au o latura sensibila, pot spune ca sunt cele mai blajine fiinte pe care le-am intalnit. Lor le-as zice domnisoare, indiferent de varsta, presupun ca v-ati prins de ce:))
Nu stiu daca am mai uitat pe cineva, poate mai adaugati si voi, ce am scris aici sunt doar pareri, nimeni nu trebuie sa se simta jignit si nu spun asta ca sa caut scuze, ci doar sa impac o anumita categorie de oameni.
Numai bine!

23 ianuarie 2012

Un fleac...

Inspirat de multitudinea de poze amuzante din Piata Universitatii, m-am gandit sa fac si eu una in ton cu protestele actuale.
Aceasta poza n-are un scop politic sau ofensator, ci doar de a amuza privitorii, deci poate fi consideranta un pamflet.





Inca o data respect pentru protestatari, pentru initiativa pe care au luat-o, pentru modul in care au protestat, dar indiferenta conducerii fata de acesti oameni si fata de toti cetatenii, ma face sa am o stare de compasiune si ma retine sa ma alatur lor. D-aia nu ies, d-aia nu strig, pentru ca pe cei de sus ii doare fix in p*** de noi, v-am mai zis asta in articolele precedente.

22 ianuarie 2012

Si el are drepturi...

Nu pot sa zic nimic, el e acolo, protesteaza pentru "sa da", iar eu stau in fata calculatorului si n-am dreptul sa fac vreun comentariul asupra lui. Cum ar zice acesti papagali de la tv, n-am sange in instalatie sa ies in strada.
Concluziile le trageti voi!
Oricum ajungeti la ce am zis acum cateva zile, nu se va rezolva nimic cu aceste proteste, chiar daca in strada s-ar strange 100.000, 1.000.000, 10.000.000 de oameni, pe "mariner" il doare fix in p*** de noi.
Ii compatimesc pe cei care cred ca vor rezolva ceva cu aceste proteste, dar pe langa asta ii respect pentru optimismul lor. Eu de fel, din pacate sunt pesimist.
Numai bine!

18 ianuarie 2012

Femeile si povestile

Care-i diferenţa între fetele de 8, 18, 28, 38, 48, 58 şi 68 de ani ?
La 8 – O duci în pat ca să-i spui o poveste.
La 18 – Îi spui o poveste ca s-o duci în pat.
La 28 – Nu trebuie să-i spui o poveste ca s-o duci în pat.
La 38 – Ea îti spune o poveste şi te duce în pat.
La 48 – Trebuie să-i spui o poveste ca să eviţi a fi dus în pat.
La 58 – Stai în pat ca să eviţi povestea ei.
La 68 – Dacă reuşeşti s-o duci în pat, asta da poveste !!!

Poza zilei

Doamne-ajuta! Omu' tocmai ce iesise de la serviciu, are si el viata privata, nu? :))

Bancul zilei

Într-un sat, un preot merge la slujbă. Lângă biserică, vede un măgar mort într-un accident de maşină şi sună imediat la poliţie.
- Sunt preotul satului. Am găsit un măgar mort.
- Şi ce, zice poliţistul ironic, vreţi să-l îngropaţi cu popă?
- Nu, zice preotul, eu doar am anunţat familia.

Pareri despre silicoane

In ultimul timp nu am mai postat nimic amuzant si ne-am indepartat usor de tema blogului, asa ca vom reincepe sa postam articole amuzante si o sa va aducem zambetul pe buze zi de zi.
Voi pune un clip cu parerile unor oameni despre silicoane, aparent e amuzant, dar de fapt acesti oameni, in mare parte, au dreptate, lasand la o parte problemele grave de limba romana.


16 ianuarie 2012

Pareri dupa proteste

In urma protestelor de aseara mi-am facut o parere generala, chiar daca acolo au fost doua grupuri complet diferite.
Mai intai, vreau sa intelegeti din primele randuri ca nu sunt un sustinator al violentei si ca nu sunt de acord cu actele de vandalism, cu toate astea nu ii voi condamna pe acei oameni care au creat haos aseara in Bucuresti si o sa va spun si de ce.
Eu sunt unul din putinii oameni care asteptau sa aiba loc astfel de proteste violente, de ce? Manifestatiile de tip pasnic, democratic cum le place astora de la tv sa le zica, nu vor avea succes in actuala putere. Deci, astfel de adunari populare cu tenta pacifista nu vor afecta prea rau conducerea. Cred ca era nevoie de putin haos, desi sunt de parere ca lucrurile au iesit putin de sub control si ca acei tineri au exagerat putin prin faptele pe care le-au facut. Pana la urma, acele bunuri publice cat si personale, n-au nicio vina pentru legile date de guvern, iar distrugandu-le nu ii vei afecta cu nimic pe conducatori, ci doar faci rau unor oameni. Nu sunt de acord cu acele actiuni de distrugere!
La ce ma refer cand spun ca era nevoie de putin haos, protestul din Piata Universitatii, din punctul meu de vedere, trebuia sa fie putin mai liber, acei oameni trebuiau lasati in pace, sa-si exprime parerile, nu trebuiau inconjurati cu garduri ca niste animale si supervizati de o armata de jandarmi, ce daca blocau strada? Era duminica seara, nu vad cat de mult afecta circulatia rutiera. Se puteau folosi foarte usor rute ocolitoare. Si in plus, un protest adevarat DEMOCRATIC e atunci cand oamenii isi impun punctul de vedere. Cand s-au strans 80.000 sau cati dracu s-au strans si strigau aceleasi lucruri, fiind foarte pasnici si dansand pinguinul, toti jurnalistii erau foarte deranjati de faptul ca s-au strans atatia oameni si n-au fost in stare sa se faca auziti sau mai bine zis remarcati. Cand se stransara acum cativa baietei cu sange in instalatie, parerea jurnalistilor e cu totul alta si arata cu degetul spre acei oameni care in urma cu un an sau doi, au dansat pinguinul. Banuiesc ca la mijloc sunt niste interese, interese comune. Adevarat, nu e bine ca au dat foc, ca au vandalizat, ca au jefuit, dar nici sa-i condamni, cand acum cateva luni ii ridicai in slavi pe greci pentru actiunile lor si ii condamnai pe romani ca atunci cand se strang sa protesteze, nu sunt in stare sa faca nimic. Normal sa ai o stare de furie si sa fii revolat asupra acelor oameni care i-au ranit pe colegii tai, probabil as fi avut aceeasi reactie, dar sa nu uite ce au vorbit in trecut, practic se comporta ca niste politicieni.
Eu n-am luat parte la proteste, dar in proportie de 90% le-am urmarit la tv. Am vazut cand si-au facut aparitia acei baieti, am vazut cand au inceput scandalul, am vazut cum au fost mutati dintr-o piata in alta, in pararel am urmarit si parerile jurnalistilor, care erau foarte frapati de modul in care actioneaza jandarmii si au facut tot felul de speculatii, cum ca e ceva premeditat, iar ei au permis acest lucru pentru a sparge protestul oamenilor pacifisti. Daca vroiau sa sparga protestul cum sustin acei domni, nu ii mai mutau pe "huligani" de acolo si dadeau cu gaze lacrimogene pana plecau si statuile. A doua problema abordata, cea a inconjurarii indivizilor, pun si eu o intrebare, cam de cati jandarmi era nevoie sa incercuiesti acel grup, care aveau asupra lor sticle incendiare, daca se vedeau aia inconjurati, se lasa urat, urat rau de tot, cu pierderi de vieti. Dar desigur, mintea lor bolnava si victimizata nu s-a gandit si la aceasta posibilitate, ca acei baietei pot fi si inarmati, pe langa acele sticle incendiare.
Si inchei cu o ultima chestie. Ultrasii nu sunt tot oameni? N-au drepturi? Ei nu pot participa la astfel de demonstratii? Probabil aud acel raspuns, pot, dar nu in modul asta. Eu zic ca pot participa si in modul asta, atata timp cat nu sunt provocati. Aseara tot ce au vrut, a fost sa patrunda pe carosabil, pentru ca repet, un protest adevarat e atunci cand carosabilul este cucerit de protestatari, iar ei stiind asta, au incercat sa patrunda pe carosabil si sa creeze un protest adevarat. Daca ii lasau si luau gardurile, nu se ajungea la asa ceva, sunt sigur de asta!
Si cu asta am terminat. Aaa mai am un mesaj pentru naivi, nu va imbatati cu apa rece, nu isi va da nimeni demisia, iar guvernul nu va cadea.

15 ianuarie 2012

Revolutie?

Sunt foarte fascinat de ceea ce vad la televizor, in sfarsit s-au adunat cativa oameni pusi pe "scandal" si au reusit sa creeze putin haos, care sa speram ca a pus pe ganduri conducerea Romaniei.
Respect pentru cei care au iesit in strada pe data de 13 si 14 ianuarie. Trebuia de mult sa se faca o astfel de actiune si in proportii mult mai mari. Adevarat, ca au mai fost "adunari", dar din pacate nu s-a rezolvat nimic in urma acelor proteste, chiar daca au fost de 100 de ori mai multi oameni. Nici acum nu sunt optimist ca se va obtine mare lucru, dar totusi au obtinut ceva: nu se va mai privatiza serviciul de urgenta, cum dorea actualul guvern.
Si cam atat cu victoriile. Cu regret va spun ca, nimeni nu va demisiona in urma acestor proteste. Totul va reveni la normal de luni, cand oamenii se vor duce la munca. Momentan e weekend, multi sunt liberi, dar de luni, nu va mai iesi nici dracu. Chiar daca, la cati someri sunt in tara asta, s-ar face un miting frumusel, dar nu vor iesi, desi sper sa ma insel.
Totusi, va zic sa nu va bucurati prea tare, actiunile astea nu prea ii afecteaza pe barosani, iar renuntarea la acea lege, a fost doar o strategie din partea "marinerului", se joaca cu noi... presupun ca acum e la munte, la o cana de vin fiert si se amuza uitandu-se la tv.
Si pana la urma, voi chiar credeti in revolutie? Ziceti-mi o tara in care a fost revolutie pe bune. Daca n-ai ajutor extern, nu poti sa faci nimic. Pana la urma, el e presedinte, face ce vrea, parca asa a declarat acum vreo 2 luni.
Oricum sa speram ca o sa fim prima tara din lume care va da jos un presedinte cu 800 de protestatari reali si 250.000 de protestatari virtuali.
HAI, TOATA LUMEA SA DEA LIKE SI SHARE!!!
Inca o data respect pentru cei care au iesit in strada si de doua ori respect pentru cei carea au dat like, share si au iesit si in strada. Spre disperarea unora, eu n-am dat nici like, nici share si nici nu voi da, atata timp cat nu sunt din Bucuresti si nu particip la proteste, iar pentru a participa la o astfel de manifestatie, m-ar costa in jur de 150 lei, destul de multi bani.
Traim si vedem, pana va cadea guvernul va doresc MULT SUCCES!

FARA VIOLENTA!!! JANDARMII N-AU NICIO VINA, SUNT DOAR NISTE PIONI INTR-UN JOC DE SAH, TOTUL DEPINDE DE MUTARILE REGELUI, DACA FAC UN PAS GRESIT, AU ZBURAT DE PE TABLA!
ADICA, PE INTELESUL TUTUROR: AU FAMILIE, AU COPII, NU-SI RISCA SERVICIUL PENTRU VOI, RESPECTA ORDINELE DATE DE SEFI, CARE LA RANDUL LOR, RESPECTA ORDINELE DATE DE PRESEDINTE. ORICINE AR FACE ASTA...

4 ianuarie 2012

Benzina mai scumpa, salarii mai mici!

Ce vreau sa spun cu asta? Benzina la noi e mai scumpa decat in Germania, dar salariile sunt de 5 ori mai mici ca acolo.
Si acum imi pun o intrebare, cum cacat sa evoluam noi, cand salariile sunt cum sunt, iar preturile sunt de 10 ori mai mari raportate la salarii?
Eu am mai scris un articol pe vechiul blog, acum vreo 2 ani, tot pe aceeasi tema, dupa ce am vorbit cu un italian si mi-a zis ca la ei litrul de benzina era 1.2 euro, iar la noi era 1 euro, acesta mirandu-se si felicitandu-ma ca e benzina ieftina, dar cand i-am spus cat e salariul MEDIU, i-a spus ca-i pare rau pentru mine.
Din pacate, pretul benzinei nu va mai scadea, daca unii mai spera la asta, imi pare rau sa-i anunt ca asa ceva nu e posibil. Eu sunt la curent cu pretul barilului de petrol, iar anul trecut a scazut de foarte multe ori, dar din ce am observat, de cate ori scadea pretul barilului de petrol, pretul benzinei crestea, in loc sa scada. Asa ca nu e nicio sansa, e Romania, totul e posibil.
Ma gandesc tot mai mult la acele instalatii de hidrogen pentru masini. Costa 500 de euro si iti reduc consumul cu 40%.

Get Adobe Flash player


Aici avem un Logan cu instalatie de hidrogen, consum instant de 2.8 la viteza de 100 km/h

3 ianuarie 2012

Pareri - X-Factor si Vocea Romaniei!

Incep prin a va spune la multi ani, pentru ca n-am avut cand sa o fac direct, e primul articol pe care-l scriu in 2012, in afara de cel pe care l-am programat. Va doresc multa sanatate si sa va bucurati de orice clipa pe care o traiti!
Acum revenind la treburile noastre, vreau sa fac si eu cateva comentarii in urma celor doua finale de cautat tinere talente si anume: Vocea Romaniei, respectiv X factor.
Dupa cum stiti, la finalul oricarui concurs organizat in Romania, cineva trebuie sa fie nemultumit, e ceva normal fiind un concurs si urmarindu-l ai un favorit. Problema mare e ca publicul roman e putin mediocru in ceea ce priveste muzica. Nu sunt un expert in muzica, dar cum spuneam in alt articol scris cam pe aceeasi tema, pot sa-mi dau seama cand un om falseaza sau cand canta cat de cat corect. Urechea mea bleaga a trecut testul dat de un profesor de muzica.
Cum spuneam, publicul roman e mediocru la capitolul asta, si voteaza sau isi aleg preferatii mai mult dupa infatisarea lor sau dupa mediatizarea acestora. Cam asta s-a intamplat si cu castigatorii celor doua concursuri. Sa nu se inteleaga ca am vreo problema cu ei, sunt buni, canta bine, dar parerea mea e ca erau altii si mai buni, chiar mult mai buni si nu ma refer la concurentii din finala, au fost concurenti care au fost eliminati aiurea inca de la preselectii.
Imi asum ce spun si poate sa se supere pe mine si mama profesorului de canto, si pavarotti, poate sa se supere oricine pe mine, dar frate... aia nu sunt ceea ce vor sa fie sau ceea ce se vrea sa fie. Nu poti sa-mi spui tu mie ca-s cele mai bune voci din Romania. Cel putin baiatu' de la Vocea Romaniei, pai scuzati-ma, lumea l-a votat pentru ca a cantat Andra cu el, care a fost cu 10 clase peste. Cum e posibil ca intr-un concurs de muzica, concurentul sa fie eclipsat de artistul cu care face duet? Cand canta Stefan, lumea tacea, cand incepea Andra, toata lumea aplauda. De aici iti dai seama, ca nu Stefan e cel care a transmis mesajul ci artista care l-a ajutat. Aici trebuie felicitat Smiley pentru ca a stiut cum sa isi joace cartea. Eu unul daca stau sa analizez interpretarile celor 3 finalisti, dandu-i la o parte pe cei care i-au ajutat, parerea mea e ca fetita aia, Iuliana Puschila a avut cea mai buna interpretare. Si tineti cont, nu era favorita mea. Canaf e un adevarat fenomen in muzica. Acelui om, daca i se fac 2, 3 melodii blues in engleza, rupe America in doua.
Despre castigatorul X factor, nu prea am multe de zis, erau altii mult mai buni, din ce am vazut eu, 2, 3 emisiuni. N-am urmarit finala, dar clar nu-l vedeam castigator pe acel baiat, desi ma asteptam, pentru ca s-a creat acea isterie pe care o urasc, o detest si de care romanii fac exces, acel fenomen de umflarea unui om. N-am nimic, canta bine, e carismatic, dar fratie... ho ca nu e mare cantaret, haideti sa nu ne mai ascundem dupa deget, are voce... doar atat! Ascultati interpretarea Andreei Moldovan, care a fost eliminata in preselectii, va veti da seama si veti incelege de ce urlu eu aici. Nu-mi spui tu mie ca ala e mai bun ca ea. Mie mi se pare una din cele mai bune voci pe care le-am auzit vreodata la concursurile de muzica facute in Romania.
Mai e si Vaduva, nu stiu ce-a facut pe parcursul concursului, pentru ca nu m-am mai uitat dupa ce au eliminat-o pe Andreea Moldovan, mi s-a parut cea mai mare prostie, m-au scarbit... dar acest Vaduva, a cantat melodia i need a dollar, cum nimeni de pe tot youtube-ul n-o canta si va invit sa cautati ca sa va convingeti, inca o data va spun, nu imi dau prea mult cu parerea la adresa lui, pentru ca n-am urmarit, dar m-a impresionat foarte mult cum a cantat in preselectii.
Nu vreau sa fac nici speculatii ca ar fi fost aranjat sau ca s-a votat nu stiu cum, nu prea cred in prostiile astea, pentru ca asta e publicul, n-ai ce sa-i ceri.
Inca o data, n-am nicio problema cu ei, felicitari, le doresc mult succes in cariera, dar dupa parerea mea, erau altii mult mai buni. Si inca o data repet, nu ma refer doar la cei care au ajuns in finala, ma refer la toti concurentii care au participat, inclusiv preselectii!
A si asa o parere, concurentii de la Vocea Romaniei au fost mult mai buni decat cei de la X factor. Un sfat din partea mea ar fi sa se schimbe juriul. Sa o pastreze pe Paula Seling si sa caute pe altcineva.
Numai bine!

Interpretarea Andreei Moldovan la X factor
UPDATE: Daca stii muzica dai la 2:00 si asculta! Cati artisti pot face asta?


Interpretarea lui Alin Vaduva la X factor


Aici e intepretarea lui Stefan Stan