1 iulie 2011

Olt si Mehedinti judetele cu cei mai destepti copii!

Si nu spun asta pentru ca sunt si eu din Olt, ci dupa rata de promovabilitate la testele nationale.
Astfel in Mehedinti, judetul clasat pe primul loc in ceea ce priveste promovabilitatea, 90,5% din elevi au primit nota de trecere, iar in Olt  89,01% s-au imbatat de fericire ca au luat examenul.
Cei mai slabi elevi, conform statisticilor, sunt cei din Tulcea, acolo doar  44,4% din elevi au promovat. Eh, copii poate erau cu gandul la mare, la peste, au alte activitati acolo, ce atata carte.
Oricum, nu stiu in Mehedinti care e treaba cu camerele, dar in Olt nu s-a montat nicio camera, deci s-a copiat pe rupte, singurul liceu in care s-a montat a fost in Colegiul Tehnic Metalurgic, dar e liceu, iar acolo nu s-a dat niciun test. Asa ca, lasati-o mai moale cu desteptii astia, e o generatie mai praf decat a mea.
Mi se pare o idee proasta plasarea camerelor in sala de examen, si din cate stiu, regulamentul scolar nu accepta montarea echipamentelor video in salile de curs. Pe langa asta, mita la bac va creste mult, iar asta e unul din motivele pentru care s-au montat camere, aia de sus nu mai primeau nimic, cheta de protocol era mult mai simpla si mult mai ieftina, functiona 99%. Decat sa dai 100 de euro pe materie, mai bine dai 10 lei pe materie. Lor nu le-a convenit si acum, saracii elevi au doua posibilitati, sa plateasca in euro sau sa invete.
Acum poate o sa fiu acuzat ca incurajez copiatul sau datul mitei, nu... nu fac asta, va spun ce se intampla. Si ii inteleg pe acei elevi care vor sa copieze, 50% din ei chiar n-au avut parte de un profesor capabil sa-i invete materia cum trebuie. Sa nu uitam ca pe langa materie, profesorul trebuie sa se faca si placut cand o preda, daca e bou si prost si se comporta ca un animal, salut, mai invata pulea!
Eu am urat Limba Romana pana in clasa a 9-a, ma temeam de materia asta, dar am avut noroc de o profesoara intelegatoare, care asculta, analiza ce spuneai si te puncta dupa ceea ce spuneai corect, nu dupa greseli. M-a tinut in 8, 9 si 10 tot liceul, am luat si 2 si 3. La final i-am spus cat vreau sa iau, imi propusasem sa iau 8 la bac, mi-a zis ca o sa iau peste 8 si am luat 8.90, n-am copiat!
Deci, nu mai judecati elevii ca e vina si profesorilor! asa ca, umblati de la gradinite, nu schimbati liceul, ca degeaba faceti asta. O generatie buna poate iesi peste 12, 13 ani, nu peste 1!

Un comentariu:

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.